Dec 31, 2009

last entry..

GOOD BYE 2009...

and

WELCOME 2010...

Dec 7, 2009

what am i doing right now??!!?

mata sudah sgt mengantok...tp masih byk perkare perlu diselesaikan..
lately ni mata cpt sgt letih n mengatok...mm..perlu slhkan cuace yg sejuk kat luar ke??ataupon..kerana terlalu mengadap komputer ni..??rasenye x....

mende yg kene submit esk..suku pon belom aku siapkan..解析結果もまだ出て来ないし~~

kenape itu..kenape ini...kalaula itu..kalaula ini..huhu
xperlu salahkan takdir dgn ape yg perlu aku buat skarang ni
ape yg kite pilih..itu yg kite perlu hadapi..walaupon ape yg kite buat skarang bkn semuenye pilihan kite..tp kite xde pilihan lain selain hadapi ape yg ade di dpn mate..hemm..
tinggal beberape bulan lg...sabarlah wahai diriku...(btw..i just trying to give some motivation for myself..huhuh..)

もう~~頑張るしかないんじゃない??!!?
walaupun aku xtau ape yg tgh aku buat skng..






Dec 4, 2009

lelaki dan wanita...

sebagai panduan kite bersame.....(^^)

LELAKI
Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.

Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak
perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh.
BERATKAN?
Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggung jawab ke atas ibunya dan
sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawabnya maka dosa baginya
terutama anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya
perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau
buat tak baik dosanya ditanggung oleh suaminya.
BERATKAN??


Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun
begitu isteri boleh membantu.. Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin ini.

Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung.
Kalau nak dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggungnya seperti gunung
dengan semut.. Itu sebabnya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih
panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa..)

Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah SWT.
Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah
kira-kiranya.

WANITA
Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari
suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.
Saksinya kurang berbanding lelaki. Menerima pusaka kurang dari lelaki.

Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya.
Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri.
Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tak ada
pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??
Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat
yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar
bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.

Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali
lebih utama dari bapanya . Bukankah ibu adalah seorang wanita ?

Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik
peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya , manakala lelaki
menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan
anak-anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap
saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di
mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabk an terhadap 4 wanita :
1. ibunya ,
2. isterinya ,
3.anak perempuannya , dan
4. saudara perempuannya.

Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4
org lelaki ini :
1. suaminya,
2. ayahnya,
3. anak lelakinya dan
4. saudara lelakinya .

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu Syurga
yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja :
1. sembahyang 5 waktu
2. puasa di bulan Ramadhan
3. taat suaminya dan
4. menjaga kehormatannya .

Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat
akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut
menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa
perlu mengangkat senjata.
MasyaALLAH.. .sayangnya ALLAH pada wanita ....

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang
lelaki , tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa
disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita
sebaik-baiknya. ..supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang
mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..

lagi entry di subuh hari....

-bebelan kpd diri sendiri yg da ngantok-
harini ni lab 3ptg-2pg...tolak 3 jam 'bermain2' di sishiro(sushi 100 yen) n daie..n jugak g bilik anis amik barang...
balik umah..xsanggup tgk umah yg da mcm kapal karam..dgn baju yg da basuh tp xbelipat nye..dgn baju kotor yg xbasuh lg...umah yg berhabuk2..huh!!xleh thn.. kms gak la ckt2 walaupon letih & byk keje len..

tukar topik ckt..
haa....skng ni pokok2 yg berdaun kuning/oren/merah kat skolah aku da start nk togel..
xkire...esok or luse nk gak g amik gambar dlm skolah...sbb mayb this is my last spring ..huuhu(~~)
walaupon da dkt 4 taun aku skolah kat cni..rasenye lom penah lagi amik gambar dgn scene yg cantik dlm skolah...

nk tdo ke..xnk..hemm....

...(~~)..off...


Dec 3, 2009

cerite kawan2 lame..

entry di pg2 bute...=P
act..nak sambung kerje2 kat lab td...tapi xsambung2 lg..sibuk bukak fb la..layan drama jap la..huhu..besela da penat mate ni tgk nombor ntah ape2 tuh.fuh!!!

hemm..act..skng ni terase sgt2 nk jumpe kwn2 lame...yela..kwn2 yg dr kecik2 dulu..tadika..skolah rendah.skolah menengah..

lately dpt contact dgn ramai sgt member2 lame..thanx to fb...=)

ya Allah..bile tgk balik dieorng..terase diri ni mmg da 23tahun...yela..ade yg da dekat 10 taun aku xjumpe...yg da kawen n ade baby pon ade....

uwaaa....rindunye kat dieorng semue...
insyaAllah..kalo ade rezeki n dipanjangkn umor.. kite boleh jumpe..


mahu menyambung kerje...

ooo ye..sensei ku xde lg start esk sampai sabtu...then ahad ngn isnin ade jap..slase xde kembali...huhuh.. but...i have a lot works to do!!(xx)


ahad-12/06 : 解析の結果~先生に見せる!絶対!!
isnin-12/07: 梗概~一回目の提出!!
khamis-12/10 : 梗概~締め切り!
isnin-12/14 : 最後の発表!!!
(last presentation)


off..(~~)



Nov 27, 2009

the best malay drama EVERRRRR...

boring2 xleh nak wat keje ni..ape lg layan cite la..mm..act kalu bkn sbb xphm keje pon..mmg mlm2 sabtu ni adalah mlm utk layan NUR KASIH..the best malay drama ever oke...

baru layan the last ep of this drama..ya ALLAH..sgtla menyentuh...huhuh..tp sbnrnye leh katekn tiap2 ep pon aku tersentuh..=P

nur kasih = sgt sarat dgn pengajaran..ade unsur dakwah...ade masej yg tesendiri.. ending yg sgt bestt n touching....

lps ni nur kasih da xde....(~~)...

SALAM AIDILADHA

salam aidiladha 1430H kpd semue...=)




mlm raya

mlm raya :: xleh gak fokus..walaupon lg beberape hari aku kene submit mende ni(xx)..
本当にやる気ないなあ~~わからんし~~

td call mak tp dpt ckp kjp je..sbb dieorng tgh sibuk kat hospital tunggu kaklong yg baru lps di operate utk kali ke-2 nye...
mak ckp kaklong nampak sakit sgt..

im always gonna pray for her...(~~)
semoga ALLAH bg kekuatan pd kaklong dan kami..AMIN

off~~

Nov 24, 2009

miss home(XX)

da lame sgt x update...rasenye last entry aku adalah a day after my birthday..maknenye da sebulan..ye!! dan dlm sebulan ni jugak mcm2 yg jadik.. rasenye kalu nak citer kat cni..sampai esk pg pon xabes..

-kaklong-
lebih kurang 3 minggu lepas kaklong masuk hospital..sbb sakitnye itu....da lame bertahan..mungkin da xdpt tertanggung lg..
risau kat hati aku..ALLAH saje yg tau..mayb sbb xdpt tgk dpn mate.. cume dpt tau keadaan dgn call or msg mak aku...
Alhamdulilah..operation slamat...tp dkt 3 mnggu ni masih kat hospital n belom boleh mkn..cume masuk air je..cume lately da leh mkn mende lembut.. aku hanye mampu doa dr jauh... semoga kaklong cpt sembuh..insyaAllah...

bile pk psl kaklong yg masih kurang sihat...mak abah yg berulang alik ke KL jenguk kaklong..ngah yg hari2 lepas kerja jenguk kaklong..adik yg tgh 'bertarung' dgn SPM nye...makin homesick aku dibuat nye... membuak2 rase nk blk umah...rase makin sabishii dok nihon ni...
ooo ye.dgn lab yg xberape nk phm walaupon mase tinggal xseberape ni...huhu... mmg sgtla rase nkblk nye...oo..ya ALLAH..ujian2..tabahkanlah hati ku ini...
mak said'
tabahkan hati & kuatkan semanagat.dah tahun akhir.lul boleh!kaklong da beransur sembuh.kata nak blk bulan Mac nanti.. mak doakan lul berjaya..setiap hari...'
insyaAllah...(--)


-lab tutop-
start rabu lepas..baru je aku nk bersemangat g lab n siapkan kerje2 supaya dpt sotsugyou..haaha..setelah beberape hari xke lab pada mase tu sbb 'down'...
tetibe..start harini lab aku cuti sampai isnin dpn...sbbnye ialah..influenza yg da serang org2 kat lab aku.mm..dak lab len pon ade gak yg kene...

so..kami kene la settle kan kerje2 terakhir kat umah saje...


o ye...
mak,abah, time kasih sbb phm anaknye ni!! Allah, grant them jannah..AMIN... ..
ikuchan..arigatou~~rabu lepas meluahkan perasaan ngn member lab aku tu..bile bederai air mate aku..die pon same...hahah..klakar plak..tp aku yakin yg die xpure2..=P
...semue org masuk lab pon ssh..xde org yg senang...walaupon aku still rase aku sorang2 je yg xphm dlm lab tu...(~~)
A::T...time kasih jugak sbb slalu dgr citer2 sy yg ntah ape2 ni..thanx coz always be myside......=3
off~~(^^)

Oct 25, 2009

bertambah lg umor ku....


semalam...tambah lg setaun umor ako....23!!!
mm...xsangke pulak dah 23..rase mcm 17 lg..hahha..perasan..=P

seronok sbb spt biase..'kiteorg' sambut same2..ako celebrate die..die celebrate ako..blk2 camtu gak...haha..
walaupon xla meriah mane...
kiteorng gmkn tghari..& ptg mkn kek...hihi

azam bile umor da bertambah ni...
hopefully menjadik budak yg lebih drpd sblm nih!!=)
and...
others...(^^)...



Oct 14, 2009

sakka taikai & open house

hari2 ako ke lab seperti bese..nk kate bz giler2 xla..nak kate free pon x..tp byk la mende kene wat..as usually..huhuh
weekend baru2 ni....dipenuhi dgn mcm2 aktiviti..
sabtu-sakka taikai(match bola)
ahad-open house

SAKKA TAIKAI
sakka taikai...ako xla men..cume jadik urusetia aka 'pompomgirl'...sepatah kate ayuk....
sediakan ubat & bento..
sronok2...ni 1st time persatuan anak malaysia kagoshima aka PAMK anjurkan mende camni..so..bes gakla...sekali sekala..

OPEN HOUSE
da lame xmkn ramai2...so..saje wat open house...kate raye sebulan..kan...hihi..
xla msk special sgt...bolehhhlaa....=P

hemm...
ade isu 'panas' arini..huhu(~~)

Oct 10, 2009

banyak bende kene buat....tp....

hujung minggu dtg lagi....hihihik...
i luvvvvvv weekend!!!
sbb... pada mase tu la mase paling bes utk berehat walaupon kadang2 xla dpt rehat sgt pon...

kenkyu(lab) semakin bz...kerja semakin byk perlu diselesaikan..tp mase tinggal beberape minggu je lg..
kalau tgk ronbun(thesis)...sekkei(design project)...huhu..rase mcm xterbuat rasenye dgn tgn yg 2 ni dan mase yg begitu suntuk...suntuk ke?? yes!! of coz la...sbb xsampai 2 bln lg..ialah hapyou(presentation) & after that..i need to submit the thesis!!!
oooww yee...& skang gak da start kene pk utk sotsugyou sekkei which is kene submit bln 2 nanti...
mm..tgk mcm lambat lg...tp sebenarnye lg 4 bln je lg..=(

mmg byk bende kene wat..tp bile weekend je....sronok sgt asek pk nak asobi(main2) jek.. sampai lupe byk lg mende kene wat..
haaa......XSUKE!! XSUKE!!

dan esk ade sakka taikai yg dianjurkan oleh PAMK(persatuan anak2 malaysia kagoshima) di 鹿大 okeee..kene shugou(kumpul) kol 830 pg..tp ako still xtidor lg...hahah
sronok sgt sbb weekend kott....=P


n another thing kn...skng ni aku asek terpk pasal.......*something*........
which is buat ako sengih sorang2...hahha

(^^)...


Oct 3, 2009

kagoshima!!

Alhamdulillah...semue selamat..
sampai kagoshima pg tadi...kol 8 lbh..beg yg dipos dr kansai kukou pon ok..
cume barang2 belom abes dikemas...

Isnin ni perlu ke skolah semule..
da bersedie ke sy????

Oct 1, 2009

sudah 'mahu' pulang

いよいよ。。
satu haribulan sepuloh dah sampai...huhu


mlsnyeeeeeeee nk blkkkkkkkkkkkkkkkkk.....=(

Sep 28, 2009

seronok tgk kawan2 kawen...

dlm keseronokan & kesibukan menyambut Aidilfitri..Alhamdulillah..ako dpt gak g majlis kawen 2 kwn baekku...puan suriana & puan suraya..(kene la gune puan kn skng ni...hihi)hari sabtu lepas...(raye ke7)
seb bek due2 org pahang......

congrats for both of u..semoge menjadi isteri yg solehah serta menjalankan taggungjwb terhadap-Nya & ur husband...cewwah..hihi

ceksu,sorry xdpt lame kat umah ko...xdpt ako nk amik gambar byk2 dgn ko & shon..seb bek ade cek yang.dpt gak amik 2,3 keping.. update pic cpt k..
suraya, gomen sampai umah ko da lambat..pengantin pon da salin baju ye..da nak kene cuci pinggan da pengantin..hehe..tp kire okla dpt gak amik gambar ngn ko dgn baju nikah!!

both of u were so sweet at that day...=)

utk ceksu & shon, suraya & acap...
ご結婚。。おめでとう!!
幸せになりますように。。
(doakan ako =P)

p/s: utk shon & acap, jage kwn2 ako ni baek2!!

oo..ye...
utk kakzai & nik..congrats sbb dpt baby girl..update pic ye! xsabor nk tgk baby korang..hihi


Sep 27, 2009

AIDILFITRI 2009


hari raya tahun ni ako rase antara hari raya yg meriah sbb dah 3 tahun ako xberaye dgn family...semue org pon dpt cuti raye lame..
dpt berkumpul dgn keluarge..duit raye pon masuk...hihi

so..rasenye belom terlambat utk ako ucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
maaf zahir & batin..

tp..
lg 4 hari ako akn pulang ke kagoshima..argghhhh..
mls nye nak blk..
boleh x kalau xnak blk sane dah??huhu

Sep 16, 2009

yea!!

いよいよ。。esk nk blk da!!
beg?? da siap packing..umah?? da siap kemas..
hihi..smangat..
nk raye la katekan.

ptg ni nek bas kagoshima-osaka..esk pg baru smpai..

flight kol 1130 pg esk
(^^)ureshii sugite...

skang kene settlekan ape yg patot..nk kene g lab jap amik buku yg nk bwk blk..
huhu..study ke sy kat umah nanti??xpe..ichio..kene bwk sbb blk2 je nanti ade hapyou(presentation)! tp ako cm xsmpat je..sbb lom sampai kagoshima...=P

(^^)update later!!


Sep 8, 2009

juadah bln ramadhan..(^^)




bile bln ramadhan ni..terase nak mkn tu lah ni lah..kalo kat mesia sng aje..g bazar ramadhan..nk ape je semue ade..
kat sni haa..mane ako nak cekau bazar ramadhan..=(

jadiknye rjn xrjn..memasak la ako..haha

utk hari ni menu ako ialah..
jeng jeng jeng..







nasi tomato..(mm..ade ghupe ke??haha)


dan ni ialah menu sblom2 ni...macaroni bakar,macaroni goreng...macaroni ape lg..ckp je..semue ako buat..haha..
sbb macaroni or spaghetti la yg paling sng diwaktu mls dan bile tgk jam 40minit lg nk buke..


pastu ako pon da try wat gyoza..
oo..yep..gyoza ialah sejenis makanan yg asalnye dr china(jiaozi) tp amtla popular kat nihon ni..cewwah..

gyoza ni mcm karipap..kulitnye dibuat dr tepung gandum, air dan garam je.
tp die xdigoreng mcm karipap..digoreng dgn minyak yg ckt je..or the certain gyoza die kukus.mm..camtula rasenye..
isi nye ialah daging kisar & sayur2.
tp beselah..kalo yg dijual kat kedai2 kat nihon ni manelah boleh mkn..so..kalo nak rase..kenela try wat sendiri...
kulit die pon mmg ade yg siap dijual tp slalunye mmg xboleh gak..sbb ade arak or mirin..kalo ade pon yg boleh..ssh sgt nk jumpe..

and this is my gyoza..hihi(bile da goreng dan diterbalikkan)

and this is rupe btl2 die dr dekat...(ni bkn ako wat la..haha)



oo..ye..menu len xsempat nk amik gambar..da abes mkn baru teringat..=P


Sep 7, 2009

10days left!

pejam celik pejam celik da 17hari umat Islam menjalani ibadah puase...maknenye dalam 13 hari lagi kite akan sambut raye...kn kn...
oh..ye..bile sabut bab2 raye ni..mmg la xsabar rasenye sbb setelah 3 taun ako xdpt beraye bersame keluarge...tahun ni..insyaAllah..
.eiiii..xsabar nye saye.......yuhuuuu


dan xsampai 10hari lagi...saye akn blk ke MALAYSIA..seronoknye!!
walaupon dlm kepale ni mcm2 mende kene wat dlm mase terdekat & jauh ni..tp semue mende skng ni xmenjadi...
emm..adekah sbb ako asek memikirkan subjek 'pulang bercuti'??huhu...
ohh..tidak!!
bile terlalu memikirkan perkare nk balik ni..satu bende pon xmenjadi..mls nak g lab, or kalo g lab pon rase cam xwat ape2..=(
nak je rase biar je semuenye mcm ni je...then blk dr mesia nanti baru fikirkan semue ni...
tp...
cam xboleh je...

ow ye..lari tajuk ni..
td tetibe ade seekor lipas yg besar keluar dr celah mane tah..tetibe je lalu dpn ako...dan ako xpenah lagi jumpe lipas besar camtu kat cni..i mean kat nihon ni..mcm lipas kat mesia ok!! sbb slalunye lipas nihon kecik2..menakotkan....huhu..bile ako nk ketok je..die lari..2, 3 kali die kluar baru la dpt..
kalo xdpt...jwpnye..xdpt tdo ngn tenang la mlm nii..

明日必ず研究室に行くわ~~(~~)
(esk mesti ke lab..)
walaupon xberape ade keinginan utk mmbuat kerje2 skng ni........huaaaaaaaaaaargh

(^^)..

Aug 29, 2009

rase excited harini!!

excited for wat??im not so sure..hihi

td 'ter'layan drama korea..'full house'.tetibe rase nk tgk sgt citer tu..hehe..tp xabes pon lg.baru sampai ep5..hemm..sambil layan lagu raye..pk ape nak wat arini...

rase nk g shopping!huhu..tp kalo xdpt shopping pon..window pon jadiklah..but i really want a new handbag & shoes..dou shio?? perlukah sy membelinye??

xpe..yg penting..japg sy mmg rase nk kluar jln2.yea!!

oo..ye..sy telah memasukkan lagu2 raye kedlm ipod..besela tgh mood2 nk raye la katekan..hihi(ceh! puase baru masuk hari ke 8..)


(^^)..

Aug 27, 2009

pagi di lab

yea!! berjaye ke lab di awl pagi..hihi(sedikit riak sbb sejak summer holiday ni ako da lame xdtg lab pg2..opps..act usahkan nk g lab pg..jejak kaki kat lab pon tidak)

Alhamdulillah..berjaya jugak tido pada mlm hari sbb da seminggu lebih rasenye ako xtdo mlm.. walaupon mlm td mule2 ssh gak nk tido..& terjage gak beberapa kali tgh mlm..tp kire okla.. at least hidop rase lebih teratur..ngeh ngeh


mm..nak wat pe ek skng??

ako sorng2 dlm lab ni..MALAS nye....huaaaa

Aug 26, 2009

insomnia???


ako rase mcm da dkt seminggu lebih ako xleh tido waktu mlm...kol 6, 7 pg baru boleh tido..nk kate ako xngantok waktu mlm..ngantok jugak..cume mmg xleh nak tido..

bile tutop je lampu, tutop mate..start la otak ako pikir mcm2.pikir ape?? ako pon xtau..mcm2 la..drpd hal ako, family, kwn2, umh, skolah...kadang2 penat pk...last2 xleh tido gak.. akopon bukak lampu semule..buatla ape2 yg patot..

ade satu mlm tu..ako xleh tido sgt...tgk buku resepi la...bace novel la..bace majalah la..tgk citer la...huhu...tertekan!! ni ke..insomnia???


this is from wikipedia...

Insomnia dicirikan dengan ketakupayaan bertidur dan/atau ketidakupayaan bertidur selama tempoh yang munasabah. Penghidap insomnia biasanya merungut kerana tidak berupaya menutup mata atau "merehatkan minda" buat melebihi beberapa minit setiap kali. Kedua-dua insomnia organik dan insomnia bukan organik merupakan gangguan tidur. Insomnia biasanya diakibatkan oleh ketakutan, tekanan, kebimbangan, ubat, herba, kafeina, kemurungan atau kekadangnya tanpa sebarang sebab yang ketara. Minda yang terlalu aktif serta sakit fizikal juga boleh mengakibatkannya. Mencari sebab yang mengakibatkan insomnia biasanya diperlukan untuk merawatnya.

i jus don know(~~)
ako xtau same ade yg ako lalui skng ni insomnia ke bkn..cume yg ako tau i jus cant rest yg mind!!
dan mlm ni pon ako rase akn jadi seperti mlm2 sebelomnye.......


Aug 21, 2009

bile Ramadhan tibe...

esk..umat Islam akan menyambut Ramadhan..& of course lg sebulan InsyaAllah..akn menyambut Syawal..
sronok mmg sronok..でもちょっと寂しいなあ。。(~~)

td chat dgn org2 kat umah..huhu..sdeh..sbb semue org ade kat umah
ngah,kaklong, adik semue blk..ako je kat cni sowang2..huaaaaaaaaaaa
rase nk blk umh skng...
tp xpe..sabar2..xsampai sbulan lg!!=P

mm..pada bulan Ramadhan ni la...umat Islam akan amik peluang tingkatkan amalan.tp,bkn bermakne bulan biase xboleh tingkatkan amalan...hehe..
dan insyaAllah..walaupon ako berada di negare yg dikelilingi dgn org2 yg xberpuase,ako xnak ketinggalan pada Ramadhan kali ni..InsyaAllah..
tingkatkan mane yg patot..=)

so..selamat berpuase to all....(^^)

Aug 19, 2009

summer summer....



haa..penat tulih td..tp ntah cmne leh terdelete..uwaaaaaa
xpe!

da 2minggu ako cuti...SUMMER BREAK!! walaupon summer kat cni cukup m
emanaskan..tp sronok sbb leh cuti lame2..hihi=P
dan hari ni...ako berjaye ke lab..walaupon cume utk beberape jam aje..haha(gelak jht ckt)
and for my last summer break ni...ako xla wat pape sgt pon..yela.kene g l
ab pon ye(ceh..alasan semate2)..mls kluor umh sbb pns pon ye..huhu

cuti2 je haritu..bile semue org habes exm and all the presentations,kiteorg wat BBQ bersame org2 FUKIAGE(yg ade family angkat kiteorg.FUKIAGE ni name tpt kat kagoshima)sronok..mm
g sronok..sbb da lame x wat BBQ cmtu..pic? no pic! sbb semue orng lupe amik..pasal da tgk daging yg sedap tu..hihi

阿蘇山(gunung ASO)
act..aso san ni dkt je dgn kagoshima which is die dlm kumamoto ken..tp
sbelom2 ni xpenah lak nk g..mmg nk tu nk..tp ntahla..yg jauh2 da jln2..yg dlm kyushu xabes2 lg..huhu
so...dr kagoshima-shi 6jam setengah sbb kami ikot jln bese,x ikot highway...nk menikmati keindahan alam..cewwah(lgpon leh jimat duit
tol..hahha)
cantik!!

dr bwh nk naek aso san tu..smpai la atas..pheww!!i cant describe by the words! haha...so..kene tgk sndirik gmbaq2 ni..

opps..btw..aso san is the largest active volcano in japan..and 世界一大口(kawah plng besar kt dunia)datte...(die ckp la..)
dan yg best nye..kite leh tgk sampai tepi kawah die...hih..best x??

budou gari(grape picking) & maguro ramen
bile natsu(summer) ni..mmg musim anggur la..so..beberape hari lepas ako g bud
ou gari..sedap.nyum~nyum~~
dan lepas tu..mkn maguro ramen..美味かったわ~~


Aug 17, 2009

kawan2 ku

da lame btl ako xupdate...mm..bz??x..sbb skang da natsu yasumi(summer break)
bz ke kenkyu(lab)??nope!! sbb da dkt 2weeks xg lab..
btl2 rase nak berehat sgt2...huhuhu

btw esk kene kuatkan semangat g lab!!
u kow wat...lately,life ako da tunggang tebalik.. tido after subuh kol 430-500cmtu..then bgn da tghari..huh..sgtla xbgs
so..i need to re-schedule my life=(


oo ....yep..act..ako da dpt 2 jemputan kawen!!
thanx ya..nice cards!

and...budak 2 org ni kawen pd hari yg same.

but..insyaAllah ill attend both of ur wedding babes!(seb bek due2 kat pahang..huhu)





mcm xcaye je 2 kwn baek ako ni akn jdk isteri org xlame lg...hih
im so happy for both of u!!


p/s:btw..korang bedue nak ape??=P



ooppss..btw..
SELAMAT PENGANTIN BARU to kakzura & pokko

ご結婚おめでとうございます。。
幸せになりますように!

gomenne xdpt dtg..=(












Jul 31, 2009

at last~~

yea!!
ichio sy sudah abes shiken & hapyou(exam & presentation) for this sem..walaupon cuti pasni pon kene g lab jugak je mcm..huhu
..ngantok sgt skng ni sbb ako rase this week ako mcm dpt tdo 3,4 jam je shari..

hihi..
mahu bersronok sbentar~~

Jul 27, 2009

(@@)

i decided to stay up tonight!! semangat ni!

ive 2 more papers and also 2 more presentations.................
uwarghhhh...

dou shio!??! sy dah penin(@@)
semuenye ialah dlm mnggu ni..
死ぬわ~~
GAMBAROU!!(^^)

Jul 25, 2009

np time nk exm, time bz2 ni lah...nk wat mcm2??

brng umh abesla..
so..nk kene g bli...

terase nk mkn mcm2 la plak...nasi lemak..huhu..
jdknye...nk kene msk ke ni??

kalo cmtu...
bile nye ako nk focus study.................
huarghhhhhh
(@@)

Jul 19, 2009

....... party


lately ni rase cam byk sgt2 mnde nak citer, cume mase nk menulis yg kurang...huhu
yela..dgn next week yg nk final exm lg,presentation je ntah bape byk..
mm..ape nak wat kn..頑張るしかない!usaha tangga kejayaan..oppss..terskema le plak

tp dlm bz2 tu..rabu lps smpat lg kenkyu ako wat party..party ke??cmtu la lebih kurang... and act we did that party for one of our lab member..
jeng
jeng
jeng
.
.
.
.
.
.
.





dpt agk??

hihi..ade org kawen!!
so..kami meraikanla...but without our cekgu..haha...

sronok2 and rase touching plak bile last2 tu tgk slide yg senpai ako wat utk dieorg... so sweet..(^^)

for both of you...

幸せになりますように。。(semoga berbahagia..)






Jul 14, 2009

officially mine=P

panas btl skang ni....bile masuk umh je..on aircon.huh..
もう夏だねええ。。。


mm..thats not my point here act...hehe


this...

























'he's mine now...=P


Jul 3, 2009

Tazkirah di pg Jumaat..

Subject: Manusia , Malaikat , Syaitan ....


Manusia - Eh, dah subuh dah?

Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ....

Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini....awal lagi nie?.zzzzzzzz


Manusia - Nak makan, laparlah ??

Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... .

Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? ..


Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?

Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..

Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!


Manusia - Alamak, dah lewat!

Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat...

Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?


Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..

Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan

Syaitan - Baru pukul berapa... rilex lah..awal lagi nieii?.


Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa...

Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !

Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..


Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa

Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia. .

Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ..


Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain

Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..

Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?


Manusia - aku telah berdosa..

Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun.. .

Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. .. .... (kalau sempatla)


Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!

Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ....

Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?


Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.

Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...

Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....


Selalunye..kite akn ikot ckp sape??
jeng jeng jeng

oleh itu..same2la kite fikirkan....


(^^)..


Jun 28, 2009

mood : =(


sy sgt sdeh ...(~~)


mmg ssh nk phm perasaan org yg berlainan jantina..
even sesame pompuan skalipon ako ssh nk phm,ini kan pulak nk phm makhluk yg berlainan ni..

im trying to be the best one..but..(@@)

Jun 27, 2009

TRANSFORMERS!!

hari ni sy tidak berbuat ape2 kecuali duduk2 dirumah bersantai2 sambil melihat beberape movie+msk mkn tghari+lipat baju+iron tudung byk2 utk kemudahan dimase hadapan..hihih
mlm smalam(jumaat mlm sabtu) sy telah pergi ke mitte10 utk menonton TRANSFOMERS:revenge of the fallen!!(eh..np ako mnggunekn 'sy' ni..bajet comel le plak..kuikui..)
mmg BEST!! ako xpandai nk mmbuat ulasan filem.haha..yg ako boleh katekan movie ni adalah one of the best movie yg pernah ako tgk.sape yg da tgk sure ckp mende yg same..
so..kepade kamu2 yg belom tgk..xrugi tgk movie ni..kalau mls tgk kat cinema..keluar DVDrip nnti leh la tgk.hihi

daa~~

act..sy tgh tunggu pakcik KURONEKO dtg hanta brg..tp xsmpai2 pn lg.hhuuu~~


Jun 23, 2009

peringatan..



mcm bese pd setiap hari selase utk setiap mnggu ako akan pulang ke rumah pd kol 8:30 mlm ke atas..huhu..sbb nye ialah sbb kene jumpe sensei utk 個別ゼミ(zemi secara individu) ..camtu la..utk hari selase,ako ade klas 3,4,5 gen...which is 3,4 gen adalah klas programming yg spatutnye ako amik mase 3nen tp ako xamik atas sbb2 tetentu..dan oleh kerane ako masuk kenkyu ni... diwajibkan ke atas ako utk amik klas tu..dan pd 2gen sensei pulak yg ade klas..so ako hanye dpt bertemu sensei selepas 5gen..dan oleh kerane semue org dlm lab ako perlu jumpe sensei pade hari selase..biasenye ako akan dpt jumpe sensei pada jam 8 mlm keatas..

dan...
utk harini..ako blk umh kol9:30 sbb dpt jumpe sensei kol8:40.. tp.. nak tahu x..saye telah dimarahi oleh sensei sbb saye cam xgerak2 utk 論文(thesis) nnti...walaupon saye rase saye da wat something for this week..
ermmm..maa..xdela kene mrh camne kot,mayb ako je yg rase cam kene mrh.act. sensei ako xla kibishii(garang/tegas) camne..cume skng ni mase & keadaan yg menuntut ako wat ape yg patot kene wat..huhu.tp ako yg cam lambat ckt..
だから、今から速く理解しないと。。(so..dr skrang kene cpt2 fhmkan..) semue...skali..psl tema ako.uwaa....ヤバイ~~もう遊ぶことなんてない!!(ade maen2 lg)

can u imagine...my thesis & also the presentation is around december..pasal ako ade satu lg last project utk klas sekkei(design)yg perlu di present pd feb nnti.so..ive got to settle everything..get the data(analisis) b4 november..thats mean october..sbb dlm nov nak wat ronbun ngn prep for presentation plak... can i?????? sensei slalu tanye...この状態で出来ると思う??(awk rase kalo camni..boleh wat ke?) dan ako slalu jwb 出来ないと思います(sy rase xleh..)dan..mmg xleh pon kalo pk scare logiknye... cuak2..kalo xsotsugyou taun depan,sp nk jawap..huhu
pastu....die tanye ako da beli tiket ke?bile smpai bile?ako pon ckpla...17hb 9 -1hb 10...2weeks camtu.die ckp kalo lambat sgt gerak..die xnak bg ako blk...ヒドイイ!!xkire..ako nk blk jugak..=(

so..utk itu.ako kene la study btl2..kn kn..
somebody..plz..help me!!spread some spirit to me.......XP


Jun 20, 2009

ako berjaye mengemas umah pg td..eh jap..pg ke?ooo tidak tidak..tghari!! sbb `ter`bgn pon da kol1130.ish2. mm..mlm td tdo lmbt .lipat baju+basuh basuh+kemas oshiire(cupboard yg tpt tidor doremon tu..) nye psl la..hihi.cume toilet je xsampat nk sental..sbb tghari td chend ajak kiteorg mkn2 kat umah dieorg..pastu ptg tu g AMU jap..ingt nk crk buku kat kinokuniya.tp buku yg dikehendaki xde le plak.huh!! pastu blk umah da msk2.mkn kare- raisu & sarada.
mls nk basuh toilet!! xpe..esk pg akan kusental toilet itu...(^^)

so..ni la kare raisu...& sarada tu...=)


tukar topik jap...
haritu (a few days ago)kan...sakurajima(pulau gunung berapi yg kat tpt ako ni) meletup lg....tp xteruk cam aritu la...
tgk ni..cuak kn..kn kn..??


btw..ni view sakurajima dr apato ako kalo hari2 biase....



ni pon xcerah mane..klabu2 asap sbb lepas meletop aritu...

huuu....cuak gak rase dok dekat2 ngn gunung berapi ni..hopefully die xmuntah betol2..ckt2 tu kire okla lg..stakat mandi debu tu kire boleh la..hehe

kla..rase nk tdo...
esk kalo ade kerajinan yg tnggi..cadang2 nak g lab.cewwah...
byk mende kene disettlekan... kalo rajin la kan...hihi
kalo x..lepak umah je lah...
shikamo(plus)..ptg esk nk g klas aerobic!! =P


daa~~~











Jun 18, 2009

aktiviti+aktiviti+aktiviti


da lame sgt rasenye ako xmenulis kat cni...act byk sgt mende yg ako nak tulis tp mase nak menulis yg xde..i guess....
kalo nak tau ako sgtla menunggu2 weekend ni..yela..dah 3kali weekend ako x
lekat kat umah..ade je aktiviti ako wat..active??kasik can la....

last weekend ..g INTEGRATION STAY at oosumi..orait la.not bad
at all!! well.... ive learned somethin new..=P..yang ni ako g ngn dak2 mesia laen(kohai2 ku).dan jumpela ramai lg gaijin(org asing) & also nihonjin(org jepon) kat sane..and the best damn thing (tekeluar AVRIL la plak)was.. the foods!! tabehoudai 3times(mkn tanpa had 3kali) for dinner, breakfast and dinner. rase cam xmao blk da.tp kalo hari2 mkn tanpa had..jadik pe agaknye??? mkn yg terhad ni pon da camni.huh!!

and then...last 2 weeks...ako telah g 登山(panjat gunung) 開聞(k
aimon) at ibutsuki... 最高.. best sgt2..rase nk g lagi.. walaupon sgt la penat...dan memenatkan otot2 ku..(sampai dkt seminggu baru otot ako xsakit).. aktiviti ni ako g ngn dak2 lab ako..senpai(senior), sensei(cikgu) dan org2 sewaktu ngn lab ako..sensei ako la berie.die mmg suke panjat2 gunung..datte BEST BEST BEST!! g panjat gunung ari sabtu....ahad tu plak..ako n A::T g usha..............*TUT*..ill tell u guys later if ako da dpt la..=P
ni kat atas gunung tu...


and.....for last 3weeks ago...ako g homestay kat umah family angkat ako kat 吹上. okla sronok! lame xtdo umah dieorng...ahad tu plak ade matsuri(pesta) kat tempat tu..so..ade bukak gerai mesia jual mee maggi dll..hihihi atas:ngan okaasan n otouto tachi
bwh: ngn anis n pan

see....!!


thats y..ako xsabar sgt tnggu this weekend psl ako nak berehat+kemas umah yg da tunggang langgang+ sental toilet yg da lebih sbln xsental+lipat baju+basuh baju....mcm2 la.




nak rehat puas2...tp..........

Jun 5, 2009

luv her!!




last 2 weeks ni tetibe je ako jadik tersuke dgn Hilary Duff ni..ntah apsal tah.. tetibe ako rase die ni sgt cute miut+gorgeous+lagu die besh..=)

b4 ni ako mmgsuke gak ngan lagu die..but lately i felt like.. i addicted to her!! huh!










May 29, 2009

nak tu..nak ni



...mcm2 ako nak skang ni..tp xsemue kite nak kite dpt sekaligus..rite??


for now,im just focus to get this....`thing`...=P

so...

i need to forget all the another `things` for awhile...can i????i know its hard but i try!!

まあ。。ちょっと悲しいけど~~


btw..wish me luck...=)