Jan 29, 2011

rindu membuak-buak

bukan baru hari ni, tapi sejak balik ke sini lagi saya memang sangat2 rindukan Jepun..especially Kagoshima..(==')..walaupun kat sini memang ada macam2 dan tak dapat dinafikan kat sini ada family, apa yang kita nak makan semua ada..hemm...environment pun semua orang Malaysia dan boleh cakap bahasa melayu...tapi it was different there..walaupun susah senang hidup sendiri dan hanya ada beberapa kerat saja orang kita..tapi keseronokan dan kenikmatan hidup sendiri di tempat orang tak dapat lagi dirasai sekarang..ish2..agak2 bilalah dapat balik semula ke sana..but one day i will...walaupun cuma untuk berjalan2 makan angin.. (tu kalau duit dan masa mengizinkanlah...hihi)
hahah..tapi bila saya cakap dengan en tunang yang one day saya nak sangat2 balik jepun (kagoshima).. dia cakap muri (impossible) untuk jangka masa terdekat ni sebab kewangan kami amatlah tak mengizinkan..hummm..
and until now pun, bila tengok gambar2 masa kat sana ...saya rasa sangat sedih sebab kehidupan kami kat sana dah jadi kenangan...dan sekarang masih menyesuaikan rutin harian kat sini..insyaAllah...ok walaupun kadang2 stiil compare keadaan kat sini dengan kat sana... macam2 mengada-ada kan?hahha..tapi thats the reality..rasanya siapa2 yang pernah tinggal kat sana untuk jangkamasa yang agak lama akan rasa macam ni jugak...^^

oo..ye...sejak saya balik ni baru teringat saya belum pun email sensei 'kesayangan' saya yang saya dah selamat sampai dan dah kerja pun..hihi..warukatta!!

No comments:

Post a Comment